4 października 2023
Proces degradacji kształcenia dzieje się na naszych oczach. Powstają nowe, nieprzystosowane do tego uczelnie, które nie posiadają odpowiedniej infrastruktury ani nie mają wystarczającej ilości kadry dydaktycznej. Na prawie-uczelniach będą prawie-kształceni przyszli prawie-lekarze, którzy będą prawie-leczyć. Tylko na końcu pacjent będzie prawie-zdrowy.
⬇️ Przeczytajcie, co o tym problemie mówiono na sobotnim Proteście Lekarzy W Ochronie Zdrowia Pacjentów:
💬 „Medycyna to nie magia, to rzemiosło- wymagające, rozwijające się, ale jednocześnie delikatne i odpowiedzialne w swojej naturze, ale rzemiosło. A rzemieślnika trzeba dobrze wyszkolić, a nie po prostu przepuścić przez system edukacji na rympał, bo ktoś chce mieć lepsze współczynniki ilości lekarzy na 10 tys. mieszkańców.” ~ lek. Grażyna Cebula-Kubat, przewodnicząca Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy
💬 “W przeciągu ostatniego roku, liczba kierunków lekarskich, która jest pod resortem Edukacji podwoiła się. I te uczelnie nie są przygotowane do kształcenia przyszłych lekarzy. 17 z nich nie ma prosektorium, 20 nie ma szpitala klinicznego. Bez tego nie da się kształcić lekarzy. To nie jest tylko kwestia naszej bolączki, związanej z jakością. To jest kwestia przyszłości nas wszystkich, ponieważ prędzej, czy później, każdy z nas zostanie pacjentem. Każdy z nas trafi pod opiekę lekarza. Tutaj się rozchodzi o naszą przyszłość!” ~ lek. Sebastian Goncerz, przewodniczący Porozumienia Rezydentów OZZL
💬 “Degradacja kształcenia jest upadkiem państwa.
Dopuszcza się teraz masową rekrutację studentów na kierunek lekarski. Olbrzymia liczba studentów nie będzie miała zapewnionych warunków do kształcenia. Jesteśmy przeciwni i nie chcemy hurtowej produkcji lekarzy.
I to musi wybrzmieć jasno: BEZ JAKOSCI, NIE BĘDZIE PRZYSZŁOŚCI!” – lek. Władysław Krajewski, wiceprzewodniczący PR OZZL
💬 “Zamiast tworzyć niewydolne placówki do studiowania, w których nie matura, a na przykład list polecający od proboszcza wystarcza na przyjęcie, zapewnijmy odpowiednią liczbę kadry dydaktycznej, która będzie otrzymywała godne wynagrodzenie za swoją pracę. Zmniejszmy grupy ćwiczeniowe, inwestujmy w nowoczesne trenażery czy materiały dydaktyczne, doposażmy biblioteki akademickie.
Zadbajmy o pomoc psychologiczną, zarówno dla lekarzy, lekarek i innych osób pracujących w ochronie zdrowia, ale przede wszystkim dla studentów i studentek. Zapewnijmy im miejsca specjalizacyjne i stażowe.“ ~ Ewa Majcherek, Koordynatorka Narodowa w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny IFMSA-Poland

Najnowsze

  • 17 sierpnia 2023
  • Trzy średnie krajowe od już! 23 marca 2024
  • Kobieta Rynku Zdrowia 11 marca 2024
  • Komisja Zdrowia Sejm RP 29 lutego 2024
  • 26 lutego 2024
  • 21 lutego 2024
  • IX Kongres Wyzwań Zdrowotnych 5 lutego 2024
  • 26 stycznia 2024
  • 25 grudnia 2023
  • 15 grudnia 2023
  • About us 8 grudnia 2023
  • Zobacz wszystkie